onsdag 11 februari 2009

Dags för en lista

Ni är alla så duktiga på att fylla i listor. Här kommer min första. Lånad från Yogamamma som i sin tur snott den från Att bli mamma i maj 2007. Ytligt och rätt ointressant men kul.

ACCESSOARER
Väska: Vinröd tantväska i äkta plast från Åhléns
Plånbok: Olivgrön "Tiger of Sweden"
Solglasögon: Prada (kände mig lite lyxig när jag köpte dem för några år sedan men inser att jag inte ser klok ut när jag har dem på mig så det var ett av mina mindre lyckade köp).

TEKNIK
Mobiltelefon: SonyEricsson
Tv: Bra fråga, har faktiskt ingen aning. Den är platt och stor och hänger på väggen.
Dator: Bärbar HP

BADRUM
Tandkräm: Colgate
Tvål: En sådan där fransk olivtvål från Provance på pumpflaska
Hårprodukt: Sebastian
Huvudvärkstablett: Alvedon
Doft: Favoriten just nu Be Delicious (DKNY)
Hudkräm: Apotekets blåvita kräm på pumpflaska eller LdB (doftar sommar!)
Till ansiktet gäller Apotekets produkter. Har börjat använda deras sortiment för mogen hud. Moget va?
Schampo: Kerastase
Balsam: Dove

MAT OCH DRYCK
Mineralvatten: Väldigt sällan numera. Kranvatten är väldigt gott och dessutom gratis. Om jag ändå måste välja så blir det Ramlösa naturell.
Vin: Ja tack
Bröd: Lingongrova eller nya favoriten Fröig (allra helst hembakat men det blir VÄLDIGT sällan)
Choklad: Marabou Mintkrokant

HEMMA
Säng: En fantastisk säng vi köpte för några år sen som heter Wonderland.
Lakan: Gripsholm, IKEA och Lexington (tack snälla svärföräldrar!)
Porslin: Ikea och Mateus. Vin dricker vi i gamla ärva kristallglas eller makens finfina glas som jag alltid råkar ha sönder så jag vågar nästan aldrig dricka ur dem.

FÄRDMEDEL
Bil: Mitsubishi Space Wagon och två gamla SAABar
Flygbolag: Flyger nästan aldrig, föredrar tåg om det går med tanke på destinationen
Taxibolag: Åker nästan aldrig taxi

MEDIA
Magasin: Prenumerarar på Lantliv och Mama. Köper lösnummer av andra inredningstidningar då och då.
Tv-kanal: SVT och TV4
Dagstidning: Ortens lokaltidning
Sajt: SVD, Facebook m m

Puh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar