lördag 7 februari 2009

Långkalsonger, håret på ända och rosiga kinder


Värre kan man ha det. Min lördag har varit jättebra. Efter en skön sovmorgon till halv tio åt vi god frukost. Det är så praktiskt med en son som tycker om att sova länge på morgnarna - i alla fall när det är helg. Sen körde vi ett litet städrace här hemma vilket var välbehövligt.

Klockan två åkte jag iväg och assisterade vid en fotografering på uppdrag av en kund. Det gick bra. Fotografen och jag frös men familjen som "modellade" var glada, avspända och kändes naturliga trots minus åtta och rått i luften.

Eftermiddagen har spenderats hemma. Jag går fortfarande omkring i underställ och munkjacka. Håret står på ända och kinderna är rosiga. I kaminen i vardagsrummet brinner elden. Levande ljus i fönstren. Sonen ligger och sover en sen eftermiddagslur i soffan. Mannen har åkt till stan för att handla mat. Hanna Hedlunds skiva "Det är jag som är mamman" håller mig sällskap. Den fick jag i julklapp av finaste vännen M och den blir bättre och bättre för varje lyssning. Tack raring!

Ikväll blir det en god köttbit, klyftpotatis och grönsallad. Ett eller två glas rött slinker nog ner också. Risken finns att vi kommer att titta på Melodifestivalen också. Vi är nämligen inte så mainstream i vår familj;). ELLER så stänger vi av TVn helt, spelar YATZY och umgås.

Ha en riktigt härlig lördagkväll!

1 kommentar:

  1. Varsågod vännen. Jag och vännen H var på Hannas konsert på Mosebacke i höstas. Då köpte jag cd:n och fick den signerad, både till dig och mig själv. Och jag håller med, den blir bättre för varje gång man lyssnar. Kram

    SvaraRadera