fredag 23 januari 2009

Blå timmen

Jag älskar den här tiden på dygnet, precis i brytningen mellan ljust och mörkt.
Hela huset känns så behagligt och de levande ljusen i fönstren kommer som mest till sin rätt.

Det är fredag eftermiddag. Jag har tillbringat hela veckan på hemmaplan. De första dagarna av veckan kan jag knappt hålla i sär. Då gick jag mest kring i ett töcken med hög feber och sprängande huvudvärk. Därefter har jag varit klok nog att ta det lugnt och bli riktigt frisk.

Nu börjar jag däremot bli väldigt trött på att se mitt bleka och glåmiga ansikte i spegeln. Det är nästan så att jag längtar efter att få göra mig iordning, få på lite mascara på fransarna, fixa håret och sätta på mig andra kläder än mysbrallor. Det blir inte idag. Kanske imorrn.

Ikväll blir det ett glas Basilisk med mannen. God mat, lite TV och nya numret av Lantliv.

Trevlig fredagkväll!

3 kommentarer:

  1. Jag älskar också den blå timmen, härligt och nästan lite trolskt. Jag har kollat runt lite i din blogg, mysig, ni verkar ha det fint. Och modigt av er att flytta. Vad fick er att ta seget?

    SvaraRadera
  2. Ett skrivande lantliv - vad roligt med ett inlägg från dig!!! Ja, vad fick oss att ta steget.... Det var många olika faktorer. Själv har jag påbrå från Hälsingland så jag har tillbringat mycket tid här hela min uppväxt. Sen fick vi barn och kände att vi inte ville att han skulle behöva växa upp i en storstad. Vi ville ha mer tid för familjen, mindre stress, renare luft och billigare levnadskostnader. Vi ångrar oss inte!

    SvaraRadera
  3. Ja, visst är det underbart att bo på landet, barnen kan leka fritt och man har skogen och friluftslivet alldeles utanför dörren. Själv är jag uppväxt på landet, och skulle aldrig kunna tänka mig något annat boende, även om jag prövat på kortare perioder i mitt liv. Jag förstår att ni inte ångrar er :-)

    SvaraRadera