lördag 24 januari 2009

Upp till bevis


Planen för dagen är att ta fram mammas gamla symaskin och sy ett litet draperi att hänga framför tvättmaskinen. Vi har nämligen ingen tvättstuga utan måste ha tvättmaskinen i köket. Inte jättesnyggt och rätt irriterande när man lyckats tajma in middagen samtidigt som maskinen centrifugerar...

Men jag tror vi får stå ut, alternativet skulle vara att ha tvättmaskinen i källaren (som man måste gå ut för att gå ner i) och det känns väldigt jobbigt. Framförallt så här års.

Därför måste det till ett litet draperi. Och det är väl ingen konst? Eller?
Till saken hör att jag inte varit i närheten av en symaskin sedan syslöjden och det var väldigt länge sedan. Jag återkommer och berättar hur det gick.

Ha en härlig lördag! Här väntar vi snö i stora mängder. På vädret igår sa det att det skulle komma mellan 1-2 dm nysnö!

****
Jag klarade det!!!! Det var ohyggligt nära att jag gav upp direkt när undertråden av någon anledning hela tiden trasslade ihop sig. Men istället för att bli arg som ett bi och slänga tyg och undertrådar all världens väg så bet jag ihop, läste instruktionsboken och kom på att undertråden var upprullad "åt fel håll". Jag gjorde om det och sen funkade det! Inte så lite nöjd sitter jag här nu med ett draperi OCH ett kuddfodral!! Säg att jag är lite duktig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar