måndag 19 januari 2009

Jag minns inte när jag var så klen

Det var sannolikt influensa och ingen vanlig förkylning jag fick. Sedan i lördags morse har jag haft feber, huvudvärk, hosta, värk i kroppen och känt mig allmänt risig. Vill helst bara sova och försöker göra det så mycket jag bara kan.

I natt sov jag med stumpor, linne, långa pyamasbyxor och långärmad pyamasjacka under ett jättetjockt duntäcke och frös iallafall. Dessutom ville min kära son som också är rätt rejält hängig ligga på mig i sängen. Jag smet in i gästrummet mitt i natten för att få sova lite mer ostört men vaknade av någon timme av en ledsen son som undrade var mamma tagit vägen. Sen fick jag sällskap i den sängen istället...

Nej, fy det här är ingen höjdare, minns inte när jag var så här dålig senast. Dags att krypa i säng igen och hoppas jag kan sova lite till.

2 kommentarer:

  1. Stackare! Tur att du har din blogg...

    Bli frisk snart, senast 28 jan!

    Mats

    SvaraRadera
  2. Men din stackare. Jag lider med dig. Själva är vi genomförkylda här, hela familjen. Till och med lilla Siri hostar och nyser. Tror att jag är inne på min trettonde timme i soffan, tillsammans med henne, har bara kunnat resa mig för kortare toabesök. Tänk att jag nästan glömt hur intensiv den här första amningsperioden är.
    Kram och krya-på-dig-energi. Till dig. Från mig.
    Och vi ses den 29:e!

    SvaraRadera