torsdag 29 januari 2009

Korvstroganoff och Rorri Racerbil


Det är en alldeles vanlig torsdag eftermiddag. Jag hämtade lilleman från dagis för en dryg timme sedan. Nu sitter vi och myser vid köksbordet. Han med kritorna i högsta hugg och munnen full med äpple. Jag med en kopp kaffe och datorn igång eftersom jag väntar på lite jobbmail.

Hann in i några affärer efter kundlunchen idag. Nya vinterbyxor till E. Känns lite surt att köpa nya när vintern snart är slut men det behövdes verkligen. För liten vinteroverall är inte kul när den börjar bli för kort i benen och stramar i grenen så fort han böjer sig i någon riktning.
Nu blev det ett par nya svarta Didriksson. Köpte storlek 100 så kanske kanske kan han ha dem i höst också...

På vägen tillbaka till bilen slank jag in på Åhlens och köpte några mysbyxor, en ny tröja i härligt våriga färger och ett Rorri pussel. DET blev poppis! E slängde sig över det när vi kom hem och har redan hunnit lagt det flera gånger.

Mannen är på kurs på bortaplan och kommer hem först imorgon kväll. Det blir en lugn kväll för mig och lilleman. Korv stroganoff och fullkornsris står på kvällens meny. Sen blir det bad i balja, springa nakenfis, en flaska välling, en god bok och sen bums i säng för lilleman.

Själv tänkte jag få lite tid för mig själv. Hinna ta en lång varm dusch, dricka te och krypa upp i favoritfåtöljen och läsa en bra bok.

Så ser planen ut, återstår att se om så blir fallet.

Såg just att SVT visar Pedro Almodovars "Tala med henne" ikväll. Med start 22.30!! Hur tänkte de då? För mig som varken har en inspelningsbar DVD eller sovmorgon imorgon bitti blir det till att hoppa över den. Trist, för det är en väldigt bra film.

Bilden på Rorri & co lånad från www.bilsport.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar