fredag 16 januari 2009

Fredagsfällan?

Japp, det är bara att erkänna. Idag blev det en riktig Svenssonfredag här hemma.

Tacos, ett glas rött, Let´s Dance (fast jag hellre kände för På Spåret och premiären av Skavlan) och glass i stora lass med en god vän och hennes son. Det är skönt med fredagsgäster som det är ok att ligga i soffan och se på TV tillsammans med istället för att umgås "som folk".

Anledningen att vi såg Let´s Dance berodde nog mest på min väns sexåring. Jag tror inte att han hade haft samma behållning av Björn Hellberg som jag har. Men det ska erkännas att jag bytte kanal så snart de åkte härifrån och tittade på Skavlan istället. Honom gillade jag, tror säkert jag kommer att se hans program även nästa fredag.

Lilla hjärtat ligger och sover i soffan. Han däckade efter att ha ätit upp all min jordgubbsglass, slängt ut alla soffkuddar på golvet och byggt kojor, hoppat i soffan och showat järnet för sexåringen i säkert en timme i sträck. Han tycker det är väldigt spännande med äldre barn så det gäller att visa upp sig ordentligt. Strax före 22 slocknade han.

Vi kanske får lite sovmorgon imorgon. Hoppas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar