torsdag 22 januari 2009

Kickstarta hjärnan

Att komma igång och få lite snurr på hjärnkontoret efter fem dagars total avhållsamhet av allt vad jobb heter är tröööögt.

Jag har precis fått ett bråttom-jobb, ett delikat skrivuppdrag som jag verkligen brinner för och som känns viktigt och ändå........NOLL INSPIRATION! Nåväl, det kommer väl igång så småningom hoppas jag.

Avsaknad av kaffe i systemet kan vara en faktor till att det är svårt. Det går relativt lätt att åtgärda.
Tröga tankar efter flera dagars feber och huvudvärk är lite svårare. Det måste få komma igång lite av sig själv.
Dessutom blir mina tankar hela tiden avbrutna av min inte helt nöjda 2-åring som svansar runt mina ben och vill att jag leker med honom istället.

Det får bli så här. Först en stor balja kaffe med varm mjölk, en god bok med sonen i soffan och sen lite TV för sonen och lite jobb för mig.

OK my brain - do we have a deal?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar