onsdag 28 januari 2009

Underbara älskade unge


Lilleman använder nya ord och formulerar meningar var och varannan dag nu. Mannen och jag hänger inte med längre.

"Vet du vad mamma, jag vill inte sova" sa han senast nu ikväll. Jösses, han är ens 2,5 år. Han borde inte kunna säga så långa meningar redan...

Andra favorituttryck just nu: mupsin (muffin), muschubushu (mitsubishi), jag ser inteting (jag ser ingenting) och jag gillar inte om (tycker inte om).

Förutom att han överrumplar oss med sina nyvunna kunskaper så är han inne i en väldigt gosig period just nu. Han pussas, kramas, ligger nära, gnussar min örsnibb mellan fingrarna när han ska somna, ligger länge och bara tittar mig djupt i ögonen och säger söta saker.

Mitt hjärta går nästan sönder av kärlek. Gång på gång. Älskade fina lilla pojke.

2 kommentarer:

  1. Åh,så jag längtar när jag läser din blogg.I R M A

    SvaraRadera
  2. Irma - vad roligt med ett inlägg från dig! Ja, barn är härligt! Mer magiskt, omtumlande och drabbande än det går att föreställa sig innan man blir mamma. Hoppas du får uppleva det!

    SvaraRadera