lördag 17 januari 2009

Influensa eller förkylning?

Det började helt plötsligt i förmiddags. Jag började frysa och hosta. Gick ut en sväng i trädgården med lilleman för att leka och kände plötsligt att jag inte alls orkade vara ute. Vi gick in och jag drack lite kaffe. Sedan dess har jag legat i soffan. Huttrar fast jag eldar allt jag orkar i både kaminen i vardagsrummet och i vedspisen i köket. Mannen är borta och kommer inte hem förrän imorgon. Hoppas jag inte blir värre än så här, det är inte helt enkelt att hålla en livlig tvååring sysselsatt när man själv helst vill dra ett tjockt täcke över huvudet och sova.

Bara det inte är årets influensa som har slagit klorna i mig. En förkylning går väl an, men influensa. Nej tack!

Jag får kurera mig med te med massor med honung och en bra film på TV ikväll så repar jag mig förhoppningsvis.

Trevlig lördagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar